ข้อมูลพื้นฐาน
CV(Curriculum Vitae)
การทำงาน
หลักสูตรการสอน
การศึกษา
สาขาวิชาที่เชี่ยวชาญ
ประสบการณ์การทำงาน
ผลงาน
ข้อมูลผลงานวิชาการ
ชื่อ - สกุล อาจารย์ ดร.ปวีณา  จารุธีรพันธุ์ 
การศึกษา ปริญญาเอก
ตำแหน่งทางวิชาการ อาจารย์
หน่วยงาน สาขาวิชาภาษาตะวันตก
สาขา สาขาภาษาอังกฤษ
   
 
ลำดับ ปี ประเภท ชื่อ
1 2565 บทความวิจัย Exploring English Grammar Learning Strategies in Online Learning Used by Thai University Students
การอ้างอิง
Jaruteerapan, P. (2022). Exploring English Grammar Learning Strategies in Online Learning Used by Thai University Students. Parichart Journal. 36(4), 222-239.
2 2564 งานวิจัย นวัตกรรมการสร้างสรรค์งานเครื่องประดับแนวใหม่เพื่อเพิ่มมูลค่าเครื่องลูกปัดมโนราห์ ชุมชนท่าข้าม จังหวัดสงขลา
การอ้างอิง
ทุนอุดหนุนการวิจัยโครงการการวิจัย-กองทุนส่งเสริมวิทยาศาสตร์ วิจัยและนวัตกรรม ประจำปีงบประมาณ 2564
3 2564 งานวิจัย กลวิธีการเรียนไวยากรณ์ภาษาอังกฤษของนิสิตชั้นปีที่ 1 หลักสูตร การศึกษาบัณฑิต สาขาภาษาอังกฤษ มหาวิทยาลัยทักษิณ
การอ้างอิง
ทุนสนับสนุนการวิจัย จากงบประมาณเงินรายได้คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ ประจำปีงบประมาณ 2564
4 2564 บทความวิชาการ A Review of Issues about Teachers’ Understanding of the Construct of Task in Task Base Language Teaching
การอ้างอิง
Jaruteerapan, P. (2021). A Review of Issues about Teachers’ Understanding of the Construct of Tasks in Task-Based Language Teaching. Journal of Liberal Arts Prince of Songkhla University, 13(2), 1-19.
5 2563 เอกสารประกอบการสอน/เอกสารคำสอน เอกสารประกอบการสอน รายวิชาการพัฒนาทักษะด้านศัพท์
การอ้างอิง
-
6 2562 การนำเสนอผลงาน Jaruteerapan, P &. Newton, J (2019). The experience of novice EFL teachers in Thailand teaching with tasks. Paper presented at The 8th International Conference on Task-Based Language Teaching. (pp. 58-59). August 19-21, 2019. Carleton University, Ottawa, Canada.
การอ้างอิง
Jaruteerapan, P &. Newton, J (2019). The experience of novice EFL teachers in Thailand teaching with tasks. Paper presented at The 8th International Conference on Task-Based Language Teaching. (pp. 58-59). August 19-21, 2019. Carleton University, Ottawa, Canada.
7 2561 การนำเสนอผลงาน Jaruteerapan, P. (2018). The stated understandings and practices of task-based language teaching by Thai EFL student teachers. Paper presented at The Applied Linguistics Association of New Zealand (ALANZ) Annual Symposium 2018. (p.22) 1 December 2018. Waikato Institute of Technology (Wintec), Hamilton, New Zealand.
การอ้างอิง
Jaruteerapan, P. (2018). The stated understandings and practices of task-based language teaching by Thai EFL student teachers. Paper presented at The Applied Linguistics Association of New Zealand (ALANZ) Annual Symposium 2018. (p.22) 1 December 2018. Waikato Institute of Technology (Wintec), Hamilton, New Zealand.
8 2557 บทความวิชาการ การสอนทักษะการฟังภาษาอังกฤษเพื่อความเข้าใจ: Bottomup process และ Top-down process Teaching listening comprehension: An understanding of bottom-up and top-down process.
การอ้างอิง
Jaruteerapan, P. (2015). Teaching English Listening Comprehension: An Understanding of Bottom-Up and Top-Down Process. Parichart Journal, Thaksin University, 27(1), 184–202. Retrieved from https://so05.tci-thaijo.org/index.php/parichartjournal/article/view/43036
9 2557 เอกสารประกอบการสอน/เอกสารคำสอน เอกสารประกอบการสอนรายวิชา ระเบียบวิธีสอนภาษาอังกฤษ.
การอ้างอิง
สาขาวิชาภาษาตะวันตก มหาวิทยาลัยทักษิณ.
10 2557 เอกสารประกอบการสอน/เอกสารคำสอน เอกสารประกอบการสอนรายวิชา การอ่านเชิงวิเคราะห์และวิจารณ์.
การอ้างอิง
สาขาวิชาภาษาตะวันตก มหาวิทยาลัยทักษิณ
11 2556 เอกสารประกอบการสอน/เอกสารคำสอน เอกสารประกอบการสอนรายวิชา การอ่านเชิงวิเคราะห์และวิจารณ์.
การอ้างอิง
สาขาวิชาภาษาตะวันตก มหาวิทยาลัยทักษิณ.